Terug college van burgemeester en schepenen

di 13/12/2022 - 08:40 Zaal Blauw

Hoogdringende punten

  • Het betreft de definitieve versie van de visienota (korte en lange versie) waarbij de pijlers worden uitgezet waarop de nieuwe fusiegemeente zal rusten. Het gaat hier nog niet om concrete, operationele keuzes, maar wel om contouren waarbinnen de gedeelde visie op de dienstverlening en de organisatie geschetst worden.

  • Naar aanleiding van de fusie met Ham en een aantal recente ontslagen bij ons bestuur moet er opnieuw bekeken worden welke examenprocedures er nog ingericht moeten worden.

    Hierbij een overzicht van de reeds gevoerde examenprocedures en een oplijsting van procedures die nog gevoerd moeten worden.

  • In zitting van 8 november 2022 werd er besloten om het zwembad te sluiten voor vier weken.
    Het bestuur wenst het personeel in te schakelen op andere diensten of hen verlof, overuren op te laten nemen, zodat tijdelijke werkloosheid vermeden kan worden.

Consensuspunten

Financiën

Financiële dienst

Grondgebiedzaken

Ruimtelijke Planning & Vergunningenbeleid

Mobiliteit

Omgeving

Veiligheid, Dienstverlening en Werken

  • Jaarlijks wordt er beroep gedaan op sociale tewerkstellingsplaatsen om het groenonderhoud de baas te kunnen. Dit gebeurt voornamelijk in het hoogseizoen dat loopt van de maand mei tot en met oktober. In deze periode zijn er vaak handen te kort en moet er externe hulp worden geboden willen we het groenbeheer onder controle kunnen houden. De prijsvraag wordt aan de hand van een bestek uitgestuurd. Deze raamovereenkomst wordt ter goedkeuring voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen.

  • Jaarlijks worden er goederen die niet langer worden gebruikt door het gemeentebestuur, AGB en het Sociaal Huis te koop aangeboden. Om dit alles in goede banen te leiden wordt hiervoor samengewerkt met een externe partner. Het bestek hieromtrent wordt ter goedkeuring voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen. Het betreft een raamovereenkomst voor 2 jaar.

  • Voor het uitvoeren van werkzaamheden door de dienst VDW is er een raamovereenkomst opgesteld voor het leveren en afhalen van bouwmaterialen. De prijsvraag wordt aan de hand van een bestek in 2 percelen uitgestuurd. De gunning van de aangeleverde offerte wordt ter goedkeuring voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen.

Interne Veiligheid

  • De procedure voor de aanvraag veiligheidsbril op sterkte werd op 21 januari 2021 goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. De dienst Interne Veiligheid stelde vast dat in de praktijk de procedure niet goed liep. De preventieadviseur heeft een vereenvoudigde procedure opgemaakt. De aangepaste versie van de procedure wordt bij deze opnieuw ter goedkeuring voorgelegd.

  • De procedure voor de terugbetaling van steunzolen voor veiligheidsschoenen werd op 30 november 2021 goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. De bijwerking van deze procedure werd op 28 december 2021 goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen. In de praktijk stelde de dienst Interne Veiligheid vast dat de procedure niet liep zoals vooropgesteld. De preventieadviseur heeft deze procedure aangepast zodat het voor iedereen eenvoudiger is. Alle steunzolen worden via de magazijnier van VDW aangekocht met het budget van de betrokken diensten. De aangepaste versie van de procedure wordt bij deze opnieuw ter goedkeuring voorgelegd.

Vrije Tijd

Jeugd

Beheer

Organisatiebeheer

Communicatie en onthaal

Secretariaat

Personeel

Middenstand en Promotie

Welzijn

Sociale dienst

  • De woning gelegen te Kerkstraat 13 Tessenderlo, is een woning van het patrimonium van de gemeente, die op dit moment niet gebruik wordt. Na prospectie door Fedasil bleek deze woning, mits aanpassingswerken, geschikt voor de opvang van 5 alleenstaande LOI-bewoners. De aanpassingswerken zijn uitgevoerd waardoor deze woning, na het afsluiten van een huurovereenkomst tussen gemeente Tessenderlo en OCMW Tessenderlo in gebruik kan genomen worden voor het LOI.

Bespreekpunten

Grondgebiedzaken

Mobiliteit

Ruimtelijke Planning & Vergunningenbeleid

Veiligheid, Dienstverlening en Werken

Milieu

Omgeving

Organisatiebeheer

Secretariaat

Personeel

Vrije Tijd

Beheer

  • In zitting van de gemeenteraad van 25 oktober 2022 werd de uitschrijving van de concessies met betrekking tot de cafetaria verbonden aan cultuurhuis|de Kriekel goedgekeurd. Eveneens werd beslist om de opvolging van het dossiers te delegeren aan het college van burgemeester en schepenen. Er moet een beslissing genomen worden in  verband met de samenstelling van de jury.

Jeugd

Financiën

Financiële dienst

Welzijn

Burgerzaken

  • De school Hartelust in Tessenderlo heeft vorige week een afspraak gemaakt op onze dienst om verschillende reistoelatingen minderjarige door ons te laten ondertekenen. Omdat er geen kopie van de identiteitskaart van diegene die getekend had aanwezig was, hebben wij geweigerd en gevraagd of ze ons via mail of post of... deze kopieën nog konden bezorgen.
    De school heeft ons laten weten dat het praktisch niet meer haalbaar is om ons deze kopieën voor hun vertrek te bezorgen dus vragen ze ons of we hier dit jaar nog een uitzondering voor zouden kunnen maken.

  • Verschillende scholen in Tessenderlo vragen adressenlijsten van kinderen met een bepaald geboortejaar, woonachtig in Tessenderlo of in bepaalde deelgemeentes van Tessenderlo.  

Projectwerking


Publicaties